Klantenservice PostNL

Als bedrijf ontvang je niet alleen regelmatig post, je verstuurt dit ook met regelmaat. Voor beide gevallen kan het handig zijn om de gegevens van de klantenservice van PostNL bij de hand te hebben. Natuurlijk is het zo dat er steeds meer zaken digitaal geregeld worden en dat er steeds minder poststukken verstuurd worden. Maar pakketten daarentegen versturen we meer dan ooit tevoren en ook zijn er nog steeds zaken die wel gewoon als brief naar iemand anders gezonden moeten worden. De beste manier om dit te regelen, kun je ontdekken via de klantenservice van PostNL. Voor iedere onderneming is een andere oplossing het meest geschikt, het is dus verstandig om uit te zoeken wat het best bij jouw bedrijf past. Heb jij alleen maar heel af en toe een enkel poststuk om te versturen? Dan is de kans groot dat het het handigst is om dit gewoon zelf even naar de brievenbus te brengen of, in het geval het om iets grotere stukken gaat, het af te geven bij een servicepoint. Heb jij echter grote hoeveelheden om te versturen, dan kan het wel zo handig zijn als dit bij jou op locatie afgehaald wordt. Dit kun je regelen via deklantenservice.nl.

Klantenservice PostNL bereiken

Wil jij een vraag stellen of een klacht doorgeven, dan kun je dit op verschillende manieren doen, aangezien de klantenservice van PostNL op diverse manieren te bereiken is. Het eerste wat je kunt doen, is naar hun website gaan en daar jouw vraag in te typen. De site zoekt hier dan zo goed mogelijk een antwoord bij voor jou. Biedt dit voor jou geen oplossing, dan kun je ook online hun contactformulier invullen. Hierin kun je aangeven waar jouw vraag of probleem precies zit en medewerkers beantwoorden dit dan zo snel mogelijk. Benader jij de klantenservice van PostNL liever schriftelijk? Dat is ook mogelijk, je kunt hen gewoon een brief sturen. Uiteraard duurt het dan wel iets langer voordat je een reactie hebt, aangezien het even duurt voordat zij deze ontvangen en het ook weer wat tijd kost om jouw schriftelijk een reactie retour te doen. Wil jij een snelle respons? Dan kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van de chatfunctie, of je kiest voor het benaderen via Twitter. En naast al deze opties heb je ook nog altijd gewoon de mogelijkheid om te bellen met de klantenservice van PostNL.

Telefonisch contact opnemen

Voordeel van hen telefonisch benaderen is natuurlijk dat je iemand te spreken krijgt en dat je dan zo rechtstreeks mogelijk met hen in contact treedt. Minpunt is dat de klantenservice van PostNL uiteraard niet 24 uur per dag bemenst is en dat je dus niet op ieder moment kunt bellen. Bovendien moet je ook nog altijd door een keuzemenu heen op het moment dat je belt en dat kan veel tijd in beslag nemen. Soms is het voor jou niet meteen duidelijk welk nummer je nu moet kiezen en dan moet je het hele menu nog eens luisteren. Gelukkig kan dit ook eenvoudiger. Wil jij de klantenservice van PostNL bellen, ga dan eerst eens naar de site van DeKlantenservice.nl. Zij hebben het hele keuzemenu al voor jou uitgeschreven, zodat je daar meteen kunt zien welk nummer je moet kiezen als je bijvoorbeeld:

  • een vraag hebt voor de verkoopadviseurs
  • een pakket of zending wilt traceren
  • een klacht wilt indienen

Zo hoef je dus niet het hele menu af te luisteren en kun je meteen het juiste getal intoetsen. Wil jij dus de klantenservice van PostNL bellen, neem dan eerst een kijkje op DeKlantenservice.nl!

Reageren is niet mogelijk